Ο Σχεδιασμός Λογότυπου αποτελεί τη γραφιστική αποτύπωση ενός εμπορικού σήματος (έμβλημα/σύμβολο μιας επιχείρησης ή οργανισμού κάθε είδους και απαιτεί μελέτη των ξεχωριστών χαρακτηριστικών της επιχείρησης και του target group που αυτή απευθύνεται. Δηλαδή το ιδανικό κοινό στο οποίο στοχεύει η επιχείρηση, αλλά στη συνέχεια και του ανταγωνισμού.
Έπειτα, χρειάζεται η δημιουργία των οπτικών συμβολισμών του λογοτύπου και η διαμόρφωση του ύφους του. Το ύφος του λογοτύπου σχηματίζεται από την αίσθηση που αφήνουν τα σχεδιαστικά στοιχεία που το απαρτίζουν. Δηλαδή τα σχήματα, τα γράμματα (τα οποία σε πολλές περιπτώσεις είναι χαρακτήρες ειδικά σχεδιασμένοι για το logo), η χρωματική παλέτα και το δέσιμο όλων αυτών.
Κάθε επιχείρηση οφείλει να διαθέτει ένα μοναδικό αποτύπωμα στην αγορά. Ένα συγκεκριμένο στίγμα που τη διαχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Μια συγκεκριμένη φιλοσοφία, ένα συγκεκριμένο μήνυμα, έναν συγκεκριμένο τόνο στα διαφημιστικά και τα εταιρικά της κείμενα στην ιστοσελίδα της, στα social media και στα έντυπά της.
Τη μοναδική θέση μιας επιχείρησης στην αγορά, την προλογίζει ένα αντίστοιχα μοναδικό και άρτιο επαγγελματικό λογότυπο, συνοδευόμενο από την αντίστοιχη εταιρική ταυτότητα. Το logo θα πρέπει να αντανακλά το αντικείμενο της επιχείρησης προς τα έξω με έναν τρόπο εύγλωττο, εύπεπτο και γοητευτικό, αλλά έχει και έναν ακόμα πιο σημαντικό ρόλο: Θα πρέπει να είναι φορέας του μηνύματος και της κουλτούρας της επιχείρησης, με έναν τρόπο που θα μιλάει στην καρδιά του κοινού, που αποτελεί τους δυνητικούς πελάτες της. Θα πρέπει να είναι εύκολα αναγνωρίσιμο την δεύτερη φορά που θα γίνει θεατό, ώστε να το ανακαλέσουν εύκολα στο νου τους οι θεατές.
Σχεδιασμός Λογότυπου = Μία αφετηρία, την οποία θα χρησιμοποιήσει ο ανθρώπινος νους, έτσι ώστε να σκεφτεί την επιχείρηση.
Ας φανταστούμε το λογότυπο σαν το μοναδικό πρόσωπο μιας επιχείρησης.
DO YOUR BEST. AND THEN LET LIFE DO THE REST
Robin Sharma